Google Snack Pack är den rutan som visas på den första resultatsidan när en lokal sökning görs via Google. Snack Pack-rutan visar de tre bästa lokala företagen som är mest relevanta för sökfrågan. Mängden klick och trafik som genereras från Snack Pack-rutan är väsentligt högre än företag som är listade utanför den. Det är därför företagare lägger så mycket tid på att vara listade i topp 3. Med Act Local optimerar ni era förutsättningar för att just ert företag ska komma med i det åtråvärda Google Snack Pack.

Foursquare är en social platsbaserad plattform.
Om er (potentiella) kund är på restaurang så kan kunden checka in på Foursquare-appen. På så sätt kan hen dela sin plats med sina vänner, skriva en recension av platsen och samtidigt dela allt via Facebook eller Twitter.

Om ni använder vår tjänst kommer alla foton som är taggade med företagets geotag att samlas in. Därför får du en snabb överblick över alla bilder som publicerades om ert företag.

Det finns två möjligheter till det. Antingen har en sida skapats av en anställd eller en byrå, eller så har Google hämtat data från en annan källa (t ex telefonkatalog, myndighetsregister mm). I det första fallet rekommenderar vi att ta reda på vem som skapade profilen för att ni ska kunna kontrollera den. I det andra fallet kommer Act Local att ta över profilen och uppdatera den åt er.

Om ingen Google My Business-profil finns skapas en automatisk. Sen är det ni som genomför verifieringsprocessen. Även om en profil finns men inte har verifierats av er, måste platsen verifieras. I det fallet skickas antingen ett vykort med verifieringskoden till den registrerade företagsadressen eller ett telefonsamtal som ges till företagstelefonen med automatisk överföring av verifierings-PIN-koden. Verifieringskoden måste anges i Google My Business-kontot för att slutföra verifieringsprocessen.

Varje företag som listas på Google My Business får också en profil på Google+ (ungefär som en fan sida på Facebook).

2014 slog Google ihop flera tjänster under det nya erbjudandet om Google My Business. Genom att använda Google My Business kan små och medelstora företag förbättra sin synlighet betydligt i lokala Google-sökningar.
I ett enskilt konto anges alla dina företags kontaktuppgifter, som sedan också visas på Google Maps och Google Search.

Genom att integrera ditt företag i karttjänsten Google Maps har potentiella kunder möjlighet att hitta ditt företag, lära sig om öppettiderna och direkt beräkna en rutt. Många lokala Google-sökningar utförs via telefonen. Om ditt telefonnummer anges i Google My Business kan den potentiella kunden kontakta dig omedelbart med ett enda klick. Ditt företag kan också hittas av och kommunicera med potentiella och befintliga kunder via Google+ länken.

Om ingen Facebook-sida finns för verksamheten skapar Act Local automatiskt en så kallad “inofficiell ” sida. Det är en företagsprofil som visar detaljer som namn, adress, telefonnummer, webbplats, beskrivning, öppettider, kategori, profilfoto.
Om så önskas kan en “”inofficiell”” sida kopplas till Act+ och omvandlas till en officiell företagsprofil.
Om en Facebook-sida redan finns kommer den att upptäckas och kan anslutas till Act+.

Ju fler konsekventa företagsprofiler en sökmotor identifierar till ert företag, ju mer sannolikt anses informationen . Följaktligen drar sökmotorn ut att ditt företag är relevant för sökfrågor i ditt område. Dessutom är du listad i Google-ägda kataloger “Google My Business” och “Google Maps”. Detta har också en positiv effekt på din sökrankning.

Lokala företagsprofiler låter er maximera er verksamhets synlighet online. Genom att lista ditt företag med korrekta och konsekventa uppgifter på så många plattformar som möjligt blir ditt företag mer relevant för sökmotorer som Google och kommer bli lättare att hitta. SEO innebär många andra åtgärder, till exempel optimering av din webbplats. Men lokal SEO kompletterar perfekt traditionell SEO och kan ses som det första viktiga steget för att maximera ert företags digitala närvaro . Och det är bra mycket billigare.

Kontraktstiden är som standard 12 månader. Avtalet förnyas automatiskt ytterligare med 12 månader om avtalet inte avslutas i förtid.

Adress, öppettider, hemsida, e-post, telefon-, mobilnummer, sökord, företagsbeskrivningar (kort och lång text), videor, sociala medier profiler, logotyp, bilder, omslagsfoto, betalningsmetoder, varumärken, tjänster, språk och erbjudanden.

Act Local samarbetar med de största, mest omfattande plattformarna, navigationssystemen, apparna och sociala nätverken.

Act+ erbjuder flera fördelar. I huvudsak handlar Act+ om att hjälpa er att få fler nöjda kunder. Detta börjar med att förvärva nya kunder genom lokal sökning och slutar med omfattande strukturering och optimering av er digitala närvaro.

Alla icke-offentliga och företagsrelaterade uppgifter om ert företag förvaras hos vår partner 1 & 1 Internet, som omfattas av de strikta dataskyddsföreskrifterna med maximalt integritetsskydd.

Act Local samarbetar med de största, mest omfattande plattformarna, navigationssystemen, apparna och sociala nätverken. För att kunna erbjuda sina kunder kontroll över sitt företags digitala närvaro från en plats.Hur fungerar Act+

Ja. Ni borde fortfarande vara närvarande där era kunder letar efter er eftersom företagsprofiler fungerar oberoende av en webbplats. Ange er adress, bilder och specialerbjudanden för ert företag och bli sökbar på alla stora plattformar. Act+ hjälper er att öka synligheten av ert företag avsevärt, särskilt om ni inte har en webbplats.

Act+ är Europas ledande plattform för digital närvaro. Act+ gör det möjligt för butiker, restauranger, bensinstationer, museer, sjukhus och alla andra lokala företag eller myndigheter att automatiskt optimera sin digitala närvaro för lokala sökningar. Med hjälp av Act+ ser du till att ditt företag hittas så snabbt och ofta som möjligt när användarna söker efter vägbeskrivningar, öppettider, recensioner, rekommendationer eller händelser. Mer detaljer finns på produktsidan på vår hemsida.